Vanliga frågor
FRAKT OCH LEVERANS
Hur mycket kostar frakten?
Frakten kostar 49,- vid köp upp till 899,-, därefter erbjuder vi fri frakt.
Hur lång leveranstid har ni?
Vi stävar efter att ha så kort leveranstid som möjligt. Vår leveranstid brukar ofta ligga kring 3 arbetsdagar.
Kan jag spåra min order?
Ja, när vi skickar iväg ditt paket så kommer du få ett spårningsnummer av fraktbolaget.
Vad gör jag om mitt paket är försenat?
Om ditt paket är försenat så är du välkommen att kontakta oss. Vi tar sedan kontakt med fraktbolaget för att efterlysa ditt paket och återkopplar sedan till dig.
Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?
Om du inte hämtar ut ditt paket så har Babyprodukt.se rätt att debitera 150 SEK för arbete och fraktavgifter.
Erbjuder ni frakt till utlandet?
För tillfället erbjuder vi enbart frakt inom Sverige.
ORDER
Går det att stoppa en order?
Om din order inte har skickats från vårt lager så kan du stoppa ordern genom att kontakta oss på kontakt@babyprodukt.se
Kan jag lägga till eller ta bort varor i min beställning?
Efter att du genomfört din beställning så finns det tyvärr ingen möjlighet att ändra din order. Vill du lägga till någon produkt så behöver du göra en ny order.
Varför har jag inte fått någon orderbekräftelse?
En bekräftelse skickas automatiskt till den mailadress du angav vid beställningstillfället. Har du inte fått en orderbekräftelse till din mail så ber vi dig i första hand kolla i din skräppost. Finns den inte där, kontakta oss på kontakt@babyprodukt.se så skickar vi din orderbekräftelse till dig manuellt.
RETUR
Vad är kostnaden om jag vill göra en retur?
För en standardretur tillkommer en returavgift på 49 SEK.
Hur returnerar jag en vara?
Du kontaktar oss på kontakt@babyprodukt.se eller via vårt kontaktformulär på hemsidan. Meddela att du vill göra en retur tillsammans med ditt ordernummer. Vi kommer guida dig igenom returprocessen. Läs mer under Retur & Ångerrätt.
När blir jag återbetalad för min retur?
När vi mottagit och godkänt returen kommer vi att återbetala ditt köp så snabbt som möjligt, dock senast inom 14 dagar.
Hur reklamerar jag en produkt?
Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad kan du göra en reklamation. Kontakta oss på kontakt@babyprodukt.se med ditt ordernummer, beskrivning av orsaken till reklamationen samt bilder på produkten. Vi granskar reklamationen och meddelar dig hur du skickar tillbaka produkten.
När måste jag senast returnera mitt paket?
Senast 14 dagar efter att du tog emot paketet måste du kontakta oss på kontakt@babyprodukt.se och meddela att du vill göra en retur. Ange ordernummer och vilken produkt du vill returnera. Vi skickar en retursedel till dig och produkten ska returneras så snart som möjligt.
Jag vill byta en produkt, hur gör jag?
Vi erbjuder inga direkta byten. Om du vill byta din produkt mot en annan så behöver du returnera produkten och lägga en ny beställning. Kontakta oss på kontakt@babyprodukt.se och meddela att du vill göra ett byte så bjuder vi på frakten för den nya produkten.
Har du andra frågor är du välkommen att kontakta oss via kontaktformuläret på hemsidan eller maila oss på kontakt@babyprodukt.se.
-
Vår historia
Vår resa började när vi upptäckte hur viktigt det är att ha rätt produkter och verktyg för att göra vardagen smidigare och mer njutbar. Vi delade våra idéer med andra föräldrar i vår omgivning och insåg att det saknas praktiska hjälpmedel som kan underlätta vardagen för småbarnsföräldrar.
Och så föddes vårt företag - en plats där vi delar våra noggrant utvalda produkter. Vår önskan är att göra varje utmaning lite lättare att hantera.
Vi engagerar oss i att ständigt utöka vårt sortiment med noggrant utvalda produkter.